Kondiční centrum Olomouc

Proč a jak se zdravě hýbat

Dobré tělesné zdraví je podmínkou pro kvalitní život!

Hlavní příčinou našeho nedobrého zdravotního stavu je neaktivní způsob života s nedostatkem pohybu, tzv. „sedavý“ životní styl. V závislosti na životním stylu se zvyšuje frekvence výskytu některých onemocnění (obezita, vysoký krevní tlak, zvýšené riziko vzniku cukrovky, riziko aterosklerózy, trvalé snížení obranyschopnosti proti infekcím atd.). Bez zásadní změny tohoto stylu bude mít většina našich pokusů o zlepšení zdravotního stavu jen malou naději na úspěch, jejich výsledek bude pomíjivý a relativně krátkodobý. Chceme-li snížit možné riziko onemocnění, musíme pro to něco udělat sami.

Správný životní styl a pohybová aktivita

Pravidelná pohybová aktivita není jen „nějaké“ sportování, ale jedná se o účinný prostředek, jak předcházet i léčit řadu špatných návyků, nemocí a  zdravotních poruch. ŽÁDNÝ JINÝ PROSTŘEDEK NEMÁ NA ZDRAVÍ A KVALITU ŽIVOTA TAKOVÝ VLIV JAKO POHYBOVÁ AKTIVITA A VÝŽIVA!

Činitelé podílející se na správném životním stylu

  • odpovídající pohybová aktivita
  • optimální energetický příjem (příjem, výdej, pitný režim, pestrost stravy, frekvence)
  • redukce stresu (zaměstnání, denní režim, atd.)
  • eliminace zlozvyků (alkohol, kouření, drogy)
  • odpovídající regenerace (dostatek spánku, psychická regenerace).

Jak dlouho, jak často a jak intenzivně se věnovat pohybové aktivitě, aby byla z hlediska našeho zdraví účinná?

Pohybová aktivita má obecně pozitivní vliv na člověka. Toto ovšem neplatí nutně za všech okolností. V případě, že je zvolena příliš vysoká intenzita, příliš dlouhé trvání, příliš vysoká frekvence nebo nevhodný druh sportu, může mít pohybová aktivita negativní vliv na zdravotní stav organismu. Podobně tomu pak může být i při příliš nízké intenzitě cvičení, krátké době trvání či příliš nízké frekvenci. V tomto případě se efekt cvičení nedostavuje a člověka tento „nulový efekt“ od cvičení odrazuje.

Optimální pohybová aktivita má pozitivní vliv na zdraví člověka

  • redukce rizika vzniku osteoporózy,
  • snížení rizika vzniku a rozvoje obezity a nadváhy,
  • zvýšení pevnosti kloubních vazů a úponových svalových šlach,
  • zvýšení svalové síly, vytrvalosti,
  • snížení hladiny LDL cholesterolu,
  • zvýšení kvality života,
  • brání vzniku depresí a stavů úzkosti,
  • snížení rizika vzniku a rozvoje kardiovaskulárních onemocnění,
  • redukce zvýšeného srážení krve,
  • zvýšení výživy chrupavky,
  • atd.

Pokud se poprvé rozhodneme pro návštěvu fitness centra, budeme potřebovat odpovídající vybavení pro cvičení. Mezi toto vybavení patří:

  • oblečení (mělo by být volné, dostatečně teplé, mělo by odvádět pot),
  • obuv (především pevná, s protiskluzovou podrážkou, čistá),
  • ručník (pro utření potu nejen z těla, ale i z laviček),
  • rukavice (nejsou nezbytně nutné).

Osobní trenér - náš tým


Petr Jašek:

e-mail: petrkey@atlas.cz

Pohyb by měl člověku dělat radost!

NÁŠ TÝM VÁM RÁD PORADÍ A POMŮŽE, prosím, OBRAŤTE SE NA NÁS!

Naše kondiční centrum Vám umožní realizovat efektivní a bezpečný pohybový trénink.

Fotogalerie

Posilovací zóna obsahuje širokou škálu kvalitních strojů firmy Precor pro celkové posílení postavy pro všechny věkové i výkonnostní skupiny. Aerobní zóna nabízí několik typů aerobních strojů, zdarma Vám zapůjčíme sportestr pro monitorování intenzity zatížení zajišťující maximální efektivitu cvičení. Součástí centra je dále strečinková a senzomtorická zóna.

SHAPESHAPESHAPESHAPESHAPESHAPESHAPESHAPESHAPE

Copyright © 2012 SHAPE | rhb.shape@icloud.com

Webdesign

Rehabilitační a ortopedické centrum SHAPE | Ibsenova 496/19 | 779 00 Olomouc

585 436 300
ortopedie
pouze pro objednání
778 250 250
pouze pro rehabilitační pacienty
Stay in SHAPE